بررسی چند لوگوی و برند تکنولوژی در جهان

لوگو برندهای مختلف در جهان، هر روز در حال تغییر و تحولات بسیاری است. در این مطلب به بررسی تغییرات لوگو مهمترین برندهای تکنولوژی جهان می‌ پردازیم. سامسونگ تغییرات گسترده صورت گرفته بر روی لوگوی سامسونگ نمایش دهنده قدمت بسیار عجیب و جالبی است که این شرکت وجود داشته است.

سامسونگ

در سال 1938 به عنوان یک شرکت تجاری به وجود آمد که رشته فرنگی و طیف گسترده ای از غذاهای دریایی خشک شده تولید می کرد. لی بیانگ چول (موسس) نام شرکت را سامسونگ گذاشت که به معنای 3 ستاره است. رویای او این بود که سامسونگ همانند ستاره ها در آسمان، همیشگی و پایدار باشد. در سال 1993، سامسونگ 3 ستاره را از آرم خود حذف کرد و لوگویی را که هم اکنون برای ما آشنا است را جایگزین آن کرد. لوگوی جدید به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس این شرکت، معرفی شد. ویژگی های کلیدی آن عبارتند از: یک بیضی مایل که نشان دهنده جهان است آبی نشان دهنده آسمان و اقیانوس است.

حروف S و G از سامسونگ، از مرز لوگو عبور می کنند که نمایش دهنده ارتباط سامسونگ با همه چیز است.

مایکروسافت

تاسیس 4 آوریل 1975
نمایش اخیر از مایکروسافت از 4 جعبه رنگی برای نمایان کردن رابط کاربری که هسته اصلی سیستم عامل ویندوز 8 است، استفاده می کند. لوگوی جدید پاسخ های متعددی از طراحان دریافت کرده است، برخی از آنان تصور می کنند که فرصت خلاق تر بودن از دست رفته است در حالی که دیگران از سادگی لوگو شگفت زده شده بودند. “فن آوری سطح بالا باید نامرئی باشد. آن شامل اطلاعاتی است که مهم هستند. من فکر می کنم که مایکروسافت در حال نزدیک تر شدن به این مفهوم است، و این چیزی است که لوگوی جدید مظهر آن است. ” James Coulson

اپل

اولین لوگو Apple توسط رونالد وین طراحی شده است و شامل طیف وسیعی از حرکات زیبا بود که تعداد کمی از آن ها با اپل مرتبط بودند. این لوگو، آیزاک نیوتن را در حالت نشسته در زیر درخت با سیب معروف آویزان در بالای سر نشان می دهد. جای شگفتی نیست که این نماد تنها یک سال دوام آورد قبل از اینکه با لوگوی دیگری که با صنعت فن آوری بیشتر متناسب بود، جایگزین شود.

اولین لوگو، که شامل تصویر سیبی است که ما با آن آشنا هستیم، توسط Janoff Rob طراحی شده است. جالب است که ، گاز معروف به نظر می رسد برای مصرف کنندگان لوگو را با گوجه فرنگی اشتباه نگیرند طراحی شده است. این یک تصادف مطلوب است که گاز (Bite) مانند بازی با کلمات است (بایت به عنوان یک واحد از اطلاعات در محاسبات). استیو جابز خواستار استفاده از رنگ برای متناسب کردن شرکت با انسان بود. ظاهرا هیچ منطقی برای مکان قرار گیری رنگ ها وجود نداشت، به غیر از رنگ سبز در بالای آن، که جایی است که به طور طبیعی، یک برگ ممکن است بر روی یک سیب وجود داشته باشد.

رنگ ها از لوگو در سال 1997 حذف شدند، زمانی که استیو جابز به اپل بازگشت. از ویژگی های ترغیب کننده این تغییر، تمایل برای ایجاد طرح های سیب بزرگ بر روی محصولات کامپیوتری بود. Jobs می ترسید که تصویر چند رنگ ممکن است بیش از حد کودکانه به نظر برسد، در نتیجه طراحی تک رنگ به تصویب رسید.

گوگل

تکامل قابل توجه لوگوی گوگل، در راستای تبدیل شدن به لوگویی تخت و بدون سایه بوده است. در سال 1998، یک علامت تعجب به تقلید از آرم یاهو بر روی لوگو قرار گرفت، اما به سرعت و در حدود یک سال بعد حذف گردید. لوگو کنونی توسط Kedar Ruth طراحی شده است و سازگار با رابط کاربری فعلی است که گوگل از آن بهره می برد. گوگل همچنین برای گوگل doodle های خود مشهور است، که لوگو های متحرک در صفحه اصلی هستند که وقایع کلیدی در تاریخ را جشن می گیرند.

توییتر

در حالی که بسیاری از پرنده توییتر آگاه هستند، ممکن است برخی تعجب کنند که او یک نام دارد. لری پرنده تعداد زیادی تغییرات از زمان تولد توییتر به خود دیده است. با این حال، روشن است که توییتر در تلاش است تا خود را از لری دور کند، دیگر او را با نام صدا نمی زنند. “توییتر پرنده است، پرنده توییتر است.” به نظر می رسد دیگر هیچ فضایی برای شخصیت لری وجود ندارد.

با این وجود، توییتر راه زیادی را برای توسعه آرم تجاری خود رفته است. از سال 2006 لوگوی پرنده، 5 بار مجددا طراحی شده است. جدید ترین طراحی ویژگیهایی را با لوگو iCloud اپل به اشتراک گذاشته است به این صورت که طراحان از دایره های متحد المرکز در ساخت آن استفاده کرده اند.

- “این پرنده صرفا از سه مجموعه از دایره که با هم تداخل دارند تشکیل شده است، همانطور که شبکه ها، علایق و ایده ها به همسالان و دوستان مرتبط می شوند. این که آیا در بالای زمین در یک نمای گسترده اوج بگیرد، و یا با پرندگان دیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک همراه شود; یک پرنده در حال پرواز، نمایش فوق العاده ای از آزادی، امید و امکان بی حد و حصر است. ” داگ بومن

آی بی ام

آی بی ام تا به حال تعداد زیادی از تحولات و روند تکاملی را در طول تاریخ طولانی خود تجربه کرده است. لوگو نشان دهنده دفعات تغییر و روند هر دوره تاریخی می باشد. در سال 1888، IBM حیات خود را به عنوان شرکت بین المللی ضبط زمان آغاز کرد. سپس آنها به شرکت با مقیاس محاسباتی (1891) و شرکت رایانه های جدول بندی ضبط (1911) به طور متوالی تغییر نام دادند، قبل از این که نهایتا به شرکت ماشین های تجاری(1924) تبدیل شوند.

برای اولین بار لوگوی آن ها تحت نام تجاری فعلی بین سال های 1924 و 1946 مورد استفاده قرار گرفت. شکل آرم می خواهد جهان را نشان دهد که نمادی از نفوذ بین المللی آن ها می باشد. در سال 1947، IBM آغاز به استفاده از شکل لوگویی کرد که ما امروزه با آن آشنا هستیم. آنها از آن زمان به بعد از حروف “Beton bold” استفاده کرده اند. در سال 1972، خطوط افقی به حروف برای بیان “سرعت و پویایی” اضافه شد. در دهه 70 ، شرکت ترجیح داد که از لوگوهای با رنگ های ساده بزرگ به دلیل محدودیت های فنی دستگاه های فتوکپی استفاده نکند. تغییر به آرم های 8 نوار و 13 نوار واکنش به این موضوع به نظر می رسد.

دنبال کردن تحولات لوگوها در صنعت خودتان، که ممکن است فن آوری باشد و یا در غیر این صورت، برای حصول اطمینان از مرتبط بودن نام تجاری خود در همراهی با روندها در طراحی بسیار مهم است. به عبارت دیگرتصویر یک نام تجاری می تواند در صورت اصلاح نشدن با پیشرفت های مرتبط با استفاده از رنگ، فونت و یا فضا، کهنه و قدیمی به نظر برسد. لوگوی شما ممکن است موردی باشد که مرزها و محدودیت ها را جا به جا می کند و روند خاص خود را تثبیت می کند، مثل doodle های گوگل. در حالت دیگر، می تواند آن موردی باشد که برای تطابق با تغییرات صنعت و یا توسعه شرکت شما تغییر می کند، همانند مکعب های رنگی مایکروسافت برای مطابقت با سیستم عامل جدید آن ها. اگرچه شما توسعه لوگو خود را انتخاب می کنید، این بسیار حیاتی است که طراحی آن به طور متناوب دوباره ارزیابی شود برای اطمینان از این که شما نام تجاری تصویری قوی، قابل تشخیص و، مهمتر از همه، مرتبط دارید که به منظور جذب و حفظ توجه هر دو مصرف کنندگان جدید و فعلی مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره

موفقیت

خود را

باز کنید.

موفقیت یعنی ...

  • اراده بالا
  • مصمم در امور
  • مطابقت با شرایط
  • تحمل شکست

موفق ... دارد

  • هدف و مسیر
  • برنامه منظم
  • اراده بالا
  • همت و نشاط

همراه شماییم در ...

  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره تبلیغات
  • مدیریت تبلیغاتی
  • اجرای تبلیغ

موفقیت شما هدف ماست...
از مشاوره تا مدیریت و سپس اجرا در کنار شمائیم ...
(استفاده از محتوای این مجموعه با ذکر منبع بلامانع می باشد.)

Offcanvas

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.