آشنایی با مهمترین اصول موفقیت در تجارت

آغاز تجارت و اجراي طرح، مهمترين و حساسترين مقطع و مرحله براي بنا نهادن پايه هاي يك سازمان و شركت است. پس از بررسي و كارشناسي طرح، اجرايي منظم وهماهنگ، هدايت و پيشبرد طرح و آغازي ثمربخش، جزو آخرين مراحل عملياتي يك مدير كارآزموده است. در اين مرحله سرمايه، زمان و اهداف شما بايد از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. براي اينكه با اطمينان كامل و برنامهاي حساب شده به تجارت خويش ادامه دهيد، به اصولي احتياج داريد كه شما را دربرابر خطرها و خطاهاي تجاري مصون نگه دارد و شما نيز با پيروي از اين اصول، تجارت خويش را توسعه دهيد و در اين عرصه پايدار بمانيد. براي آشنايي بيشتر با اصول موفقيت در تجارت و نحوه اجراي طرحهاي تجاري، با ما در اين مقاله همراه شويد.

1. نسبت به تجارت ديدگاهي همه جانبه و كلي داشته باشيد و هدف خود را فقط صرف يك كانال نكنيد. سرمايه خود را براي توليد و توزيع چندين محصول تجاري به كار بريد. براساس تجربه هاي مديران و كارآفرينان، تنوع، تفاوت و ويژگي هاي فردي از عوامل تاثيرگذار در توزيع محصولات به شمار مي روند.

2. هميشه تمركز و اعتماد به نفس خويش را حفظ كنيد. موانع كاري را زياد جدي نگيريد، مهمترين مساله در اين عرصه حفظ اعتماد به نفس، تمركز و صبر و آرامش است. از تصميمات عجولانه پرهيز كنيد و قبل از هرگونه اقدامي از راهنمايي هاي افراد باتجربه و مشاوره هاي كارشناسان استفاده كنيد.

3. در ابتداي تجارت و آغازين ماههاي آن زياد بر روي سود شركت حساب نكنيد، پس از گذشت يك دوره سه تا شش ماهه دقيقا پس از شناسايي، بازاريابي و تبليغات ميتوان به سوددهي و ميزان آمار فروش مراجعه كرد و دليل كاهش و يا افزايش سرمايه اوليه را با تطبيق الگوها و معيارهاي از پيش تعيين شده ارزيابي كرد.

4. دقيقا تجارت و حرفهاي را انتخاب كنيد كه نسبت به آن عالقه، استعداد و مهارت كافي داشته باشيد. بي علاقگي و احساس نارضايتي در كار موجب افسردگي، دلزدگي و خستگي ميشود. نوع حرفه خودتان را براساس روحيه، دانش و مهارت خويش انتخاب كنيد. به ياد داشته باشيد، تنها خودتان ميتوانيد استعدادهايتان را شكوفا كنيد.

5. هميشه و در تمام مراحل، نحوه كار كارمندان و روند تجارت خويش را بازبيني و كنترل كنيد. هيچ كس بهتر از خودتان نميتواند زمام امور تجارت را در دست گيرد. مدير بايد هميشه در تمامي مراحل و موقعيت هاي حساس در اختيار شركت و در حمايت از كارمندان اقدامات مقتضي را به بهترين شكل انجام دهد.

6. استراتژي ها، برنامه هاي كاري، طرحها و اولويتهاي خود را هميشه پس از بازبيني و مشاوره هاي تخصصي به اجرا درآوريد. هيچگاه در اين حرفه مستقل عمل نكنيد، تجارت عرصه پرنوساني است، كوچكترين اشتباه در معاملات تجاري موجب بروز مشكلات بسيار جدي در ادامه روند تجارت خواهد شد. متناسب با سرمايه خود تجارت كنيد و هيچگاه در ميدان تجارت تمام سرمايه خود را به اجرا نگذاريد.

7. تجارت به مرداني با روحيه، پرتلاش و آينده نگر احتياج دارد. اگر واقعا چنين صفاتي نداريد، هرگز وارد اين حرفه نشويد، زيرا با كوچكترين بحران هاي مالي كنترل شبكه عظيم تجاري خويش را از دست مي دهيد و به جاي حمايت و استقامت از شركت و كارمندان، ميدان هاي رقابت و پيشرفت را به راحتي ترك خواهيد كرد.

8. برآورد و تخمين هزينه هاي لازم براي راه اندازي طرح تجاري، سنجش و ارزيابي محيط تجاري و رقيبان، شناخت بازارهاي تجاري و محصولات، آگاهي از نياز مشتريان و در نهايت حضوري پررنگ و مقتدرانه در ميدان رقابت، از اصول اوليه و نخستين راهكارهاي راه اندازي يك كسب و كار موفق هستند كه كارآفرينان و مديران با توجه به نقش و اهميت خود بايد آنها را اجرا كنند و هميشه به قواعد اين حرفه پايبند باشند.

9. هميشه سعي كنيد نسبت به راه اندازي طرح هاي تجاري خويش واقع نگر، دورانديش و مطمئن باشيد. هيچگاه تجارت را با روياپردازي، اما و اگرهاي واهي و احتمالات مختلف و بي اساس آغاز نكنيد. با راه اندازي و آغاز به كار در اين عرصه، عملا وارد بخش اجرايي خواهيد شد، ديگر زمان بحث هاي تئوري و فرضيه هاي مختلف به پايان رسيده است، شما وارد دنياي پر از نوسان تجارت شده ايد، بنابراين كوچكترين خطا و سهل انگاري در اين عرصه، سرمايه شما را به خطر مي اندازد و ادامه مسير را با بحران هاي مختلف مواجه مي كند.

10. با سرمايه كافي و به ميزان همان اندوخته اوليه، تجارت خويش را آغاز كنيد. از بلندپروازي و خطرپذيري اجتناب كنيد. هيچكس يك شبه ره صد ساله را طي نكرده است. دريافت وام ها و بدهي هاي سنگين، پس از مدتي كنترل و ادامه مسير را براي شما غيرممكن خواهد كرد. بنابراين با همان سرمايه كم، اما مطمئن اندك اندك تجارت خويش را توسعه دهيد، آگاهانه تصميم هاي تجاري خويش را اتخاذ كنيد، ميانه رو، صبور و به آينده خوش بين باشيد، زيرا هر موفقيتي كه كسب كنيد، حاصل تلاش و سرمايه خودتان خواهد بود.

11. هيچگاه اجازه ندهيد فشارهاي كاري به طريق مختلف روند پيشرفت تجارت شما را با مشكل مواجه كند. از حاشيه پردازي هاي بي مورد و فضاسازي هاي بي اثر با رقيبان خودداري كنيد. فقط به فكر توسعه طرح هاي تجاري خويش باشيد و همواره سعي كنيد تا فضاي رقابتي سالم با ديگران ايجاد كنيد.

12. تجارت را تنها و مستقل انجام دهيد، شريك تجاري به همان اندازه كه مي تواند شما را در تجارت و اتخاذ تصميم هاي مهم ياري كند،در بعضي مواقع با بروز دوگانگي و ترديد در تصميم گيري ها، شيوه ها و ديدگاه هاي مختلف، آينده و اساس تجارت شما را از بين مي برد. به ياد داشته باشيد، فقط حضور فعالانه و پوياي شما در تحولات و معاملات تجاري و آگاهي كامل از نحوه توليد و توزيع محصولات مي تواند ضامن موفقيت شود.

13. هميشه سعي كنيد با تيمي كامل، پرقدرت و استفاده از بهترين شبكه متخصصان، مشاوران، بازاريابان و كارمندان حرفه اي تجارت خويش را آغاز كنيد. يك شروع بي مانند و پرقدرت، انرژي تمام نشدني مدير در كار و برخورد صحيح با كارمندان، راندمان و فضاي كاري را بــه شكل قابل توجهي افزايش مي دهد. بازتاب اين انرژي مثبت به سرعت در تمامي فضاي شركت پخش ميشود و كارمندان با روحيه اي بي نظير به كار ادامه مي دهند. بنابراين تا زمانيكه از موفقيت طرح و اجراي آن مطمئن نشديد، تجارت خويش را آغاز نكنيد، زيرا يك شروع ضعيف و بي ثبات نه تنها موجب بروز تصورات و ديدگاه هاي منفي مي شود، بلكه انتخاب هاي بعدي را نيز با مشكل مواجه ميكند.

14. لازم نيست در آغاز تجارت از تمام سرمايه خود استفاده كنيد. مي توانيد به جاي استفاده از چندين كالاي پرهزينه براي فروش، از دو يا سه محصول متوسط، اما پرمخاطب شروع كنيد. اندك اندك با افزايش سرمايه، روش هاي جديد را تجربه كنيد، مهمترين مساله در اين عرصه داشتن سرمايه فراوان نيست، بلكه مهارت در جذب مخاطب است. بنابراين سعي كنيد تا مهارت ارتباط با ديگران و تبليغ تاثيرگذار را فرا گيريد.

15. همگام و همسو با رقيبان و بازارهاي تجاري پيش برويد، نياز بازار و مشتريان را بشناسيد و در همان راستا به فعاليت بپردازيد. از فروش و توزيع صحيح كالاها اطمينان يابيد و هميشه كالاهاي با كيفيت و تضمين شده به مشتريان عرضه كنيد. به ياد داشته باشيد، شما جزئي از شبكه بي انتهاي بازارهاي تجاري هستيد، بنابراين بايد منطبق با اصول و معيارهاي بازار و نياز مشتريان، خود را هماهنگ كنيد.

16. هميشه در ابتدا رقيبان تجاري، محيط بازار و مخاطبان و مشتريان خودتان را بشناسيد، علايق، استعدادها و مهارت هاي خويش را بازبيني كنيد و سپس طرح هاي خويش را به مرحله اجرا درآوريد. هيچگاه كارها را زياد آسان فرض نكنيد، هر حرفهاي در آغاز دشواري هاي خاص خود را دارد. با تمام انرژي براي رسيدن به اهدافتان تلاش كنيد، هيچگاه نااميد نشويد، بالاخره روزي موفقيت را احساس خواهيد كرد.

17. هميشه كاري را آغاز كنيد كه متناسب با مهارت، استعداد، دانش و علاقه شما باشد. اصول پرداختن به كارهايي كه در آن تخصص چنداني نداريد، نه تنها موجب شكست و از بين رفتن سرمايه ميشوند، بلكه براي انتخابها و كارهاي بعدي نيز مشكل ساز خواهند بود. بنابراين منطقي عمل كنيد، متناسب با رشته دانشگاهي و تخصص خويش، شغل ايده آل خودتان را انتخاب كنيد و در همان زمينه به فعاليت بپردازيد. آينده در دستان شماست، با انتخابهاي شايسته و به موقع، آينده خويش را بسازيد.

امیدواریم همیشه در تجارت خود موفق باشید.

پنجره

موفقیت

خود را

باز کنید.

موفقیت یعنی ...

  • اراده بالا
  • مصمم در امور
  • مطابقت با شرایط
  • تحمل شکست

موفق ... دارد

  • هدف و مسیر
  • برنامه منظم
  • اراده بالا
  • همت و نشاط

همراه شماییم در ...

  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره تبلیغات
  • مدیریت تبلیغاتی
  • اجرای تبلیغ

موفقیت شما هدف ماست...
از مشاوره تا مدیریت و سپس اجرا در کنار شمائیم ...
(استفاده از محتوای این مجموعه با ذکر منبع بلامانع می باشد.)

Offcanvas

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.