هفت مرحله راه اندازي يك كسب و كار جديد براي جوانان

شما هم دوست داشته باشيد كه مثل بچه‌هاي 12 تا 18 ساله آن سردنيا رئيس خودتان باشيد و براي خود يك كسب و كار مستقل را اداره كنيد.

برای شروع می‌توانید از هفت مرحله زیر برای راه اندازی یك كسب و كار جدید استفاده نمایید. اینها مراحلی است كه دوستان شما در اروپا و آمریكا به آن عمل می‌كنند و هر كدام برای خودكار پردرآمد و مستقلی دارند.

روز اول : برنامه ریزی

- یك دفترچه برنامه ریزی كسب و كار تهیه كنید. بخش اول طوفان فكری كسب و كار نامیده می‌شود. در این بخش فهرستی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان را بنویسید.

- بعد مهارت ‌های مخصوص به خودتان را فهرست كنید.

- سپس كارهای روزمره و مشاغلی را كه با آنها آشنا هستید یا سریع می‌توانید یاد بگیرید را یادداشت نمایید.

- به 10 تا 15 نفر از همسایگان زنگ بزنید یا با آنها دیدار داشته باشید تا بفهمید آنها به چه نوع محصول یا خدماتی نیاز دارند. فهرستی از نیاز‌های جامعه را بنوسید.

- فهرست نیازهای جامعه را با فهرست سرگرمی ها، مهارت‌های خاص و كارهای روزمره قبلی تان مقایسه كنید. فهرستی از كسب و كارهای ممكنی را تهیه كنید كه شما می‌توانید با استفاده از استعدادها و مهارت هایتان برای برطرف كردن نیازهای مشتری انجام دهید.

- سه ایده كسب و كاری بسیار خوب كه شما از آن لذت می‌برید و از همه سودآورتر است را انتخاب كنید.

- دوباره به سراغ همان 10 تا 15 نفر بروید. ببینید هر كدام برای هر یك از كالاها و خدمات در سه كسب و كار مورد نظر شما چه پولی پرداخت خواهند كرد.

روز دوم : سرمایه ِگذاری

- تحقیقاتتان را مورد مطالعه قرار دهید و بهترین كسب و كار را برای شروع انتخاب كنید. در مورد این كسب و كار با والدینتان مشورت كنید. تا اطمینان حاصل نمایید. آنها با طرح‌های شما موافق هستند.

- بخش بعدی دفترچه شما توصیف كسب و كار نام دارد.

- در مورد دو تا سه اسم مورد علاقه‌تان با دوستان و فامیل گفت و گو كنید تا ببنید كدام یك بیشتر مورد قبول قرار می‌گیرد.

- بهترین نام را برای كسب و كارتان انتخاب كنید.

- در دفترچه‌تان، كالا یا خدماتی كه قصد فروش آن را دارید شرح دهید و بگویید چطور هر كدام منحصر به فرد هستند.

- فهرستی از وظایف و كارهایی كه برای اداره موفق كسب و كارتان لازم است تهیه كنید.

- فهرستی از مشاورین با تجربه یا منابع ارائه نظر یا كمك در مهارت‌ها یا دانشی كه نیاز دارید تهیه كنید.

- تصمیم بگیرید ‌آیا شما می‌خواهید تنها صاحب آن كسب و كار باشید یا شركایی خواهید داشت . (نكته: خود صاحب كسب و كار بودن و كمك گرفتن از افراد برای كمك آسان‌ترین راه برای آغاز كسب و كار است)

- با شركاء، معاونین یا كاركنان بالقوه درباره كارتان صحبت كنید. فهرستی از وظایف و مسوولیت‌های هر فرد تهیه كنید.

- با سالن اجتماعات شهر یا اتاق بازرگانی تماس بگیرید و ببنید كه آیا برای كسب و كارتان مجوز یا پروانه ای لازم است.

- اگر لازم است با یك وكیل درباره مالكیت قانونی كسب و كارتان صحبت كنید. اگر شما تصمیم گرفته‌اید كه شركایی داشته باشید توافقنامه قانونی شركت امضا كنید.

روز سوم : استخدام كاركنان

- بخش بعدی دفترچه امور مالی كسب و كار نام دارد. فهرستی از تمامی اقلام و تجهیزاتی كه برای تولید محصولتان به ‌آن نیاز دارید را تهیه كنید.

- در فهرست اولیه اقلامی را كه دارید یا می‌توانید قرض بگیرید و آن را نخرید را مشخص كنید و شروع به جمع‌آوری این اقلام نمایید.

- برای هر یك از اقلامی كه باید بخرید به دنبال كمترین قیمت باشید و هزینه‌ها را در دفترچه تان بنویسید.

- نمونه ای از محصولتان تهیه كنید یا نمونه ای از خدمتتان را نشان دهید. اگر شما هزینه ای را نادیده گرفته‌اید آن را به فهرست تان اضافه كنید.

- فهرستی از هزینه های عملیاتی كسب و كارتان تهیه كنید، (مانند اجاره ،‌تلفن،آب) هزینه های عملیاتی مجموع را برای ماه اول تخمین بزنید.

- بخش بعدی دفترچه شما بازاریابی كسب و كار نام دارد. مشتریان اصلی‌تان را به همراه جزئیات مرتبط با سن، مكان زندگی و علایق خاصشان را شرح دهید.

- فهرستی از رقبای بالقوه كسب و كارتان را مشخص كنید. توضیح دهید چگونه كسب و كار شما به شیوه ای متفاوت نیازهای مشتری‌ها را برطرف می‌كند.

- فهرستی از بهترین شیوه‌ها برای شرح دادن كسب و كارتان به مشتری تهیه كنید.

- هزینه های هر یك از موارد تبلیغاتی كه قصد استفاده از آنها را دارید برآورد كنید. هزینه كل تبلیغات برای آغاز كسب و كار را برآورد كنید .

- هزینه پیش بینی شده تبلیغات را وارد بخش امور مالی كسب و كار دفترچه كنید و آن را بعد از هزینه‌های اولیه بنویسید.

- هزینه‌های اولیه را بازبینی كنید و برآوردی نهایی از مجموع هزینه های اولیه كسب و كار خود داشته باشید (روز دوم را ببینید تا اطلاعات بیشتری در مورد برآورد هزینه‌های اولیه داشته باشید)

روز چهارم : قیمت گذاری

- فهرستی از منابع ممكن پول اولیه تهیه كنید. كه شامل پس‌اندازهای شخص، قول‌های سرمایه‌گذاران و وام ها می‌شود.

- فهرستی از آنچه می‌توانید بفروشید تا پول نقد به دست آورید و مقدار پولی كه می‌توانید فراهم كنید تهیه نمایید.

- فهرستی از اقلامی كه می‌توانید برای وثیقه استفاده كنید تا وام بگیرید تهیه كنید. (مثلا كامپیوتر، اسكنر و ...) ارزش هر كدام از اقلام را برآورد كنید.

- با جاهایی كه به شما وام می‌دهند تماس بگیرید و دستورالعمل یا فرم‌های مورد نیاز را تهیه كنید.

- با استفاده از اصول طرح بازرگانی و همه اطلاعات موجود در دفترچه خود یك طرح شغلی بنویسید كه سازمان، امور مالی، بازاریابی و شروع كسب و كارتان را به طور خلاصه شرح دهد.

- با والدینتان در مورد طرح شغلی‌تان بحث كنید.

- درخواست هایی با وام به سازمان‌های مالی بنویسید و یا از دوستان و فامیل‌ درخواست وام كنید. در مورد وثیقه و میزان پیشنهادی سود ، مقادیر و زمان پرداخت و جریمه عدم پرداخت به آنها توضیح دهید.

- مجوز پروانه‌های لازم برای راه اندازی كسب و كارتان را تهیه كنید. روز پنجم :تبلیغات - به دفتر ثبت شركت ها بروید و نام كسب و كارتان را ثبت كنید. اگر شریكی نیز دارید او را با خود ببرید.

- یك شعار تبلیغاتی بسازید كه با آن مردم به یاد كسب و كار شما بیفتد.

- قیمت كالا و خدمات خود را مشخص كنید. (روز چهارم را ببینید)

- آگهی‌های تبلیغاتی، كارت های كسب و كاری و نشان هایی را طراحی كنید كه كسب و كار شما را تبلیغ كنید. بیشتر به شیوه هایی توجه كنید كه كالاهای شما در زمان، پول یا كار مشتری ها صرفه جویی كند.

- آگهی‌های تبلیغاتی و كارت های كسب و كار را در مغازه فتوكپی محله چاپ كنید.

- برای جشن گرفتن روز هفتم كه روز افتتاح است مراسمی را برنامه ریزی كنید كه شامل پذیرایی و نشان دادن كالایتان و مراسم بریدن روبان و غیره شود . فهرستی از این برنامه ها تهیه كنید. (روز ششم قسمت نكاتی در مورد مدیریت زمان را ببینید).

- مواد لازم برای ساختن محصولاتتان و تجهیزات اصلی برای راه اندازی كسب و كارتان را جمع آوری كنید.

روز ششم : مدیریت زمان

- به دفترچه ارزیاب مالیاتی بروید و در صورت لزوم مجوز مالیات فروش را دریافت كنید.

- برای مراسم افتتاحیه دوستان و فامیل را دعوت كنید.

- از دوستان و فامیل خود بخواهید كسانی كه ممكن است به محصول شما نیاز داشته باشند را به شما معرفی كنند و آنها را به مراسم افتتاحیه دعوت كنید.

- از كسی بخواهید در مراسم افتتاحیه عكس بگیرد.

- یك قرعه كشی ترتیب دهید تا در مراسم افتتاحیه به برخی از حضار هدایای داده شود.

- موجودی كالا یا نمونه‌های اضافی از محصول تان را برای مراسم افتتاحیه آماده كنید.

- فرم های سفارش و رسیدهای مشتریان را آماده كنید و چگونه پر كردن آن را تمرین كنید.

- یك سیستم برای ثبت اطلاعات جهت پیگیری همه هزینه ها و درآمدهایتان فراهم كنید. (روز هفتم قسمت ثبت را بنویسید)

- مشخص كنید چگونه چك های مشتری ها را وصول خواهید كرد.

روز هفتم : ثبت كردن

- آماده سازی نهایی را برای مراسم افتتاحیه ترتیب دهید.

- تابلوهایتان را نصب كنید و ترتیب نمایش محصولاتتان را بدهید.

- جایی را برای مهمان هایی كه برای قرعه كشی ثبت نام خواهند كرد قرار دهید.

- یك سخنرانی 15 ثانیه را تمرین كنید تا در آن نام، نام كسب و كار و محصول اصلی‌تان را به مشتری ها بگویید.

- یك نمایش 2 دقیقه‌ای از فروش را تمرین كنید كه شرح دهد چگونه محصولات شما عمل می كند و چگونه نیازهای مشتری ها را برطرف می كند .

- از اعضای خانواده خود بخواهید تا سوالاتی كه ممكن است مشتری ها از شما بپرسند را مطرح نمایند و شما تمرین كنید چگونه به این سوال ها جواب مناسب دهید.

- محلی ایمنی را پیدا كنید تا پول نقدی كه از فروش به دست آورده اید را در آنجا قرار دهید.

- حداقل برای 30 دقیقه اول افتتاحیه كاملا آماده باشید.

- از مراسم افتتاحیه خود لذت ببرید. دوستانه برخورد كنید و به شیوه های مختلف به مردم كمك كنید.

- بعد از مراسم افتتاحیه بخشی را در دفترچه خود به نكاتی در مورد مشتری ها اختصاص دهید. فهرستی از كارهایی كه لازم است سفارش‌هایی كه در افتتاحیه درخواست شده است را ترتیب اثر دهید.

- اهداف بیشتری را برای دو هفته بعدی مشخص كنید. سپس به خودتان تبریك بگویید، شما یك رئیس هستید .

پنجره

موفقیت

خود را

باز کنید.

موفقیت یعنی ...

  • اراده بالا
  • مصمم در امور
  • مطابقت با شرایط
  • تحمل شکست

موفق ... دارد

  • هدف و مسیر
  • برنامه منظم
  • اراده بالا
  • همت و نشاط

همراه شماییم در ...

  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره تبلیغات
  • مدیریت تبلیغاتی
  • اجرای تبلیغ

موفقیت شما هدف ماست...
از مشاوره تا مدیریت و سپس اجرا در کنار شمائیم ...
(استفاده از محتوای این مجموعه با ذکر منبع بلامانع می باشد.)

Offcanvas

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.