آشنایی با نشان چند رنگ اصلی و مهم در تبلیغات

● آبی، رنگ امنیت است

در تئوری رنگ ها، آبی نشان دهنده کسب و کار، امنیت، ثبات مالی، اعتماد به نفس، هوش، صداقت و فرصت های تازه و استثنایی است. حالا اگر در گروه هدفی که انتخاب کرده اید، مردهای بیشتری حضور دارند، می توانید رنگ آبی با سایه ای تیره تر را انتخاب کنید و آگهی تان را مردانه تر نشان دهید. اما اگر پیامی در مورد تفاهم، سلامت و تعادل یک وضعیت را می خواهید به مخاطب برسانید، بهتر است یک آبی سبک تر و روشن تر را انتخاب کنید.

● خلاقیت را با نارنجی نشان دهید

نارنجی یکی از رنگ های ایده آل برای تبلیغات است زیرا این رنگ از تلفیق ۲رنگ تاثیرگذار زرد و قرمز به وجود می آید و با کمکش می توانید هیجان رنگ قرمز را همراه با احساس مثبتی که در رنگ زرد است منتقل کنید. نارنجی رنگی است که شور و اشتیاق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، اراده و موفقیت را نشان می دهد و می تواند مخاطب را برای انجام کاری تشویق و تحریک کند. نارنجی که با وجود داشتن رنگ زرد، هنوز خشونت و هجوم قرمز را با خود دارد، مغز را فعال می کند و مخاطب را به جست وجوگری وامی دارد. نارنجی بیشتر از هر رنگ دیگری حس خوردن را تقویت می کند، به خصوص اگر این رنگ را کمی به قهوه ای متمایل کنید. در تبلیغاتی که قرار است یک خوراکی ایده آل را معرفی کنید، می توانید از آن استفاده کنید یا می توانید با کمک این رنگ چهره ای پاییزی به تبلیغ تان بدهید.

● یاسی، یک رنگ آسمانی است

بنفش ملایم یا همان یاسی، رنگی است که می تواند چهره ای معنوی به تبلیغ شما بدهد. این رنگ بار معنایی مثبتی را منتقل می کند، لوکس و زیباست و در ناخودآگاه مخاطب، احساس اصالت، صداقت و کیفیت را به جریان می اندازد. البته بنفش رنگی است که حالات درون گرایانه را هم در خود دارد؛ اما اگر بخواهید بار مثبت و معنوی اش را تقویت کنید، می توانید آن را کنار رنگ سفید به کار ببرید.

● سیاه دنیا را راز آلود می کند

اگر بخواهیم در یک تبلیغ قدرت، ظرافت، تشریفات، مرگ، بدی ها و رمز و راز را نشان دهیم، می توانیم این رنگ را به کار ببریم. سیاه یک رنگ راز آلود است و اگر می خواهید این موضوع را به عنوان ویژگی محصول تان مطرح کنید، می توانید از معجزه رنگ سیاه در تبلیغ تان کمک بگیرید. اگر این رنگ را در پس زمینه استفاده کنید، به تبلیغ تان عمق می دهد اما با وجود تمامی این محاسن، استفاده زیاد از رنگ سیاه بدی هایی هم دارد. اگر این رنگ را زیاد به کار ببرید و متن زیادی را هم روی آن بریزید، خوانایی آگهی تان کاهش می یابد و متنی که نوشته اید، بیشتر از آنکه پیامی به مخاطب بدهد، چشم او را اذیت می کند. با استفاده از رنگ های سیاه و طوسی در یک تبلیغ، باعث می شوید رنگ های دیگر جان بگیرند و بهتر دیده شوند. کنتراست رنگ سیاه با رنگ های زنده و روشن می تواند تبلیغ شما را دیدنی تر و توجه مخاطب را تا لحظاتی به خود معطوف کند.

● قرمز، نارنجی و زرد؛ رنگ های اشتهاآور

اگر می خواهید مخاطب تان را به انجام کاری تحریک کنید و وادارش کنید که هیجان زده شود و از هیجان زدگی اش به نفع خودتان استفاده کنید، پس سراغ رنگ های گرم بروید. قرمز روشن، نارنجی و زرد از کاربردی ترین رنگ های گرم هستند که می توانند این حس ها را به مخاطب یک تبلیغ، القا کنند. این رنگ ها معمولا در آرم ها و منو های رستوران ها استفاده می شوند و بیشترین کاربرد را در آگهی های مربوط به صنایع غذایی دارند. محققان حوزه بازرگانی و تبلیغات می گویند، رنگ های گرم، اشتها را باز می کنند و از میان تمامی رنگ های گرم، قرمز و زرد بیشتر از همه چنین تاثیری را روی مخاطب می گذارند.

● با رنگ های سرد رژیم بگیرید

علاوه بر دانش و فهم، رنگ های سرد صلح و آرامش را هم به مخاطب نشان می دهند. آبی که سردسته ای از رنگ هاست، به دلیل همبستگی اش با آب نشان دهنده زندگی هم است. اگر می خواهید اشتهای مخاطب را کم کنید، سراغ این رنگ و هم خانواده هایش بروید و اگر هم آگهی شما یک پیام سلامت را در خود دارد، از رنگ های سرد برای نشان دادنش کمک بگیرید. رنگ های سرد و به ویژه آبی، اعتماد مخاطب را به شما جلب می کنند و کسب و کار شما را به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری معرفی می کنند.

● سیاه و سفید برای حرفه ای ها

سیاه و سفید را می توان به عنوان بهترین همراه در چرخه رنگ معرفی کرد. این فقط ادعای ما نیست بلکه محققان هم این موضوع را در بررسی های شان دریافته اند. این دو رنگ به دلیل تضادی که با هم دارند، می توانند نوعی کشمکش را در آگهی شما نشان دهند و ذهن مخاطب را درگیر خود کنند. سفید نماینده خلوص و پاکی و البته کمال است و سیاه نوعی قدرت همراه با خشونت را در خود دارد و مخاطب را به شک می اندازد. ترکیب این دو رنگ کنار هم، حس شراکت حرفه ای را ایجاد می کند و اگر هم قرمز را کنار سیاه به کار ببرید، می توانید یک طرح شیطانی تمام عیار را به مخاطب عرضه کرده و او را از کاری بترسانید یا منصرف کنید.

● با قرمز زود تصمیم بگیرید

رنگ قرمز نشان دهنده شدت و سرعت تصمیم گیری است. این رنگ بسیار پرشور است و احساسات مخاطب را به غلیان می اندازد. قرمز رنگ خون و آتش است و بعد از آبی، محبوب ترین رنگ به شمار می آید. البته قرمز می تواند احساس خطر را هم منتقل کند و برای تبلیغاتی که حالت هشداری دارند، یک رنگ ایده آل است.

● لوازم آرایشی را با قهوه ای تبلیغ کنید

قهوه ای، رنگ مردانه دیگری است که سن و سال، گرما، محبت و آسایش را به مخاطب منتقل می کند و برای فروش محصولات مختلف، به ویژه لوازم آرایشی می تواند تاثیر گذار باشد. اگر این رنگ در کنار تصویر هایی که مربوط به محیط زیست و طبیعت هستند استفاده شود، می تواند نماینده قطحی و ویرانی باشد.

● بنفش رنگ آدم های مستقل

بنفش رنگی ترکیبی است که شور و اشتیاق قرمز را در خود دارد و آرامش و امنیت آبی را هم به مخاطب منتقل می کند. برای طرح های تبلیغاتی، بنفش همیشه انتخاب خوبی است زیرا با آمدنش عقل و درک، عزت نفس، نوستالژی، استقلال و خلاقیت را به همراه می آورد. عقل و درک و خلاقیت همه هدیه هایی هستند که با آمدن رنگ بنفش به یک تبلیغ داده می شوند.

● زرد، زودتر از هر رنگی دیده می شود

زرد، رنگی گرم و شاد است که توجه ها را به خود جلب می کند. چشم مخاطب زرد را زودتر از هر رنگ دیگری می بیند و معمولا این رنگ برای تبلیغاتی که در مورد غذا و صنایع غذایی هستند به کار برده می شود. ترکیب رنگ ها یکی از بهترین راه هایی است که تاثیر گذاری رنگ ها را می توانید با آن بالا ببرید. اگر رنگ زرد را در آگهی تان به کار می برید، توصیه می کنیم که در کنارش مشکی را هم استفاده کنید تا هر دوی این رنگ ها بهتر دیده شوند.

● خاکستری یعنی بی طرفی

خاکستری هم می تواند بار مثبت داشته باشد و هم بار منفی. در معنای مثبتش بی طرفی را نشان می دهد و در معنای منفی اش، نبود اعتماد به نفس، افسردگی، کمبود انرژی و خواب زمستانی را منتقل می کند. خاکستری می تواند رطوبت را هم نشان دهد و اگر بخواهید که معنایی سرکوبگرانه به تبلیغ تان دهید، می توانید از این رنگ کمک بگیرید. خاکستری رنگی است که ترس از قرار گرفتن در یک موقعیت خاص را هم القا می کند؛ پس اگر نمی خواهید چنین منظوری را برسانید، مراقب استفاده از این رنگ باشید.

● سبز یعنی جیب پرپول

سبز نشان دهنده رشد، پول و سرمایه، حرکت و پیشروی مثبت، هماهنگی و همچنین ایمنی است. سبز از آن دسته رنگ هایی است که به چشم بیشتر افراد خوش می آید و توجه آنها را جلب می کند. علاوه بر این، سبز نشان دهنده ثبات و استقامت است و انتخاب نوع تیره ای از این رنگ برای موضوعاتی که با پول و امنیت مالی در ارتباط هستند می تواند مناسب باشد.

● صلح و صداقت در سفید پنهان است

سفید همیشه با خودش خلوص، تمیزی، تازگی و خوب بودن را به همراه می آورد. اگر می خواهید یک صحنه زمستانی را نشان دهید، سفید ایده آل ترین رنگ است و اگر می خواهید در تبلیغ تان بگویید که طرفدار صلح و راستگویی هستید باز هم می توانید از این رنگ کمک بگیرید. به کار بردن فونت تیره روی زمینه سفید، خواندن آن را راحت می کند. اگر می خواهید در مورد یک سازمان خیریه و همچنین سازمان های غیرانتفاعی تبلیغ کنید، از این رنگ کمک بگیرید. از آنجا که سفید همیشه به عنوان رنگی آسمانی شناخته شده، این رنگ می تواند در تبلیغ های مربوط به بیمارستان ها و پزشکان هم مؤثر واقع شود. اگر هم قصد دارید غذاهای کم کالری و محصولات کم چرب را معرفی کنید، کمک گرفتن از رنگ سفید می تواند آگهی تان را دیدنی و تاثیرگذارتر کند.

تلفیق رنگها در تبلیغات: تلفیق چند رنگ در یک تبلیغ می تواند تأثیری دوچندان بگذارد به عنوان مثال تلفیق آبی و سفید برای نشان دادن یخ زدگی و بی تحرکی می تواند مؤثر واقع شود. مثلا در تبلیغ کوکاکولا، گرما و هیجان قهوه ای مایل به قرمز را هم مشاهده می کنید. کمک گرفتن از این رنگ ها در کنار هم کافی است تا فکر کنید کوکاکولا قرار است یک انفجار برپا کند.

پنجره

موفقیت

خود را

باز کنید.

موفقیت یعنی ...

  • اراده بالا
  • مصمم در امور
  • مطابقت با شرایط
  • تحمل شکست

موفق ... دارد

  • هدف و مسیر
  • برنامه منظم
  • اراده بالا
  • همت و نشاط

همراه شماییم در ...

  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره تبلیغات
  • مدیریت تبلیغاتی
  • اجرای تبلیغ

موفقیت شما هدف ماست...
از مشاوره تا مدیریت و سپس اجرا در کنار شمائیم ...
(استفاده از محتوای این مجموعه با ذکر منبع بلامانع می باشد.)