خصوصیات تبلیغات ناموفق

۱ - سندروم سوپربال : تا حالا برایتان پیش آمده که موضوعی جالب و سرگرم کننده از یک تبلیغ تلویزیونی را به خاطر آورده‌اید در صورتی‌که برند مورد معرفی آن تبلیغ را نمی‌توانسته‌اید به خاطر بیاورید؟ گاهی، بازاریاب‌ها چنان در ساخت تبلیغات سرگرم کننده غرق می‌شوند که موضوع اصلی که معرفی بِرند به صورت برجسته و به یاد ماندنی می‌باشد را از یاد می‌برند و یا معرفی کالا و خدمات در حاشیه قرار می‌گیرد. فراموش نکنید تبلیغات شما هر چقدر هم که سرگرم کننده باشند باید دارای اِلِمان توانایی در ایجاد تقاضا را در بیننده داشته باشند.

۲ - سندروم انفجار توخالی : به خاطر داشته باشید استفاده از جلوه‌های ویژه، طرح‌های گرافیکی سنگین و اصوات زیاد در تبلیغات نشانه فقدان یک ایده ناب ارتباطی است. شما کافیست بتوانید با مخاطب رابطه برقرار کنید حتی با یک جمله، بنابراین ابتدا به دنبال این باشید که پیام شما چیست و آیا این پیام از جانب مخاطب آن طور که می‌خواهید پذیرفته می‌شود یا نه و بعد به دنبال اسباب تجملاتی، گرافیکی و صوتی و تصویری باشید.

۳ - سندروم کلیشه : بسیاری ازصاحبان مشاغل از مفهوم‌هایی تکراری برای تبلیغات استفاده می‌کنند مثل کودکانی که حرف می‌زنند و کالا را تبلیغ می‌کنند و یا مردانی که هر وقت دور هم جمع می‌شوند فوتبال تماشا می‌کنند و از این قبیل مفاهیم. بهتر است مطمئن باشید که امروزه موفقیت در تبلیغات مؤثر در تمایز پیام شما است.

۴ - رضایت : متخصصین تبلیغاتی در تدوین یک آگهی تبلیغاتی باید براساس ایده‌ای که از خواسته کارفرما دارند طرح بدهند و سعی در برطرف کردن نیازهای تمامی دپارتمان‌ها با یک تدوین کاری جاهلانه است. برای مثال یک متخصص تبلیغاتی باید به فکر رضایت مخاطب باشد و بیش از حد سعی در جلب رضایت واحد فروش، هیأت مدیره، واحد بازرگانی و یا گروه های خاص دیگر یک شرکت به طور همزمان را نداشته باشد

۵ - نمایشنامه نویسی شخصی : وقتی مخاطب می‌بیند که صاحب یک کسب و کار خودش در برنامه تبلیغاتی‌اش شرکت کرده است حس خوبی نسبت به آن کسب و کار پیدا نخواهد کرد چرا که در نظر مخاطب این فرد به دنبال شهرت و خودنمایی است.

۶ - کمترین قیمت، بالا‌ترین کیفیت، بهترین خدمات : که اکثراً در تبلیغات ادعا می‌شود، واقعاً از نظر مخاطب دور از واقعیت است که یک سازمان قادر باشد هر سه این فاکتور‌ها را رعایت کند اینگونه شعار‌ها که چندین قول همزمان را به مخاطب می‌دهند معمولاً موفق به اعتمادسازی در بازار نمی‌شوند. یک ویژگی را پررنگ کنید و یا دو ویژگی که با هم تناقض آشکار نداشته باشند.

۷ - دلیل قانع کننده : سعی کنید دلیل قانع کننده‌ای را در تبلیغات خود مبنی بر اینکه کالا یا خدمات شما بر‌تر است به مخاطب القا کنید در غیر اینصورت تبلیغ شما ترغیب کننده نیست.

۸ - نداشتن پیام واضح : خیلی از کمپانی‌های تبلیغاتی را با کارهای هنری اشتباه گرفته‌اند. به یاد داشته باشید که در پیامی واضح باید به مخاطبتان چیزی که می‌خواهد را ارائه دهید. سعی کنید با کمترین میزان سؤال برای مخاطب تبلیغتان را انجام دهید.

۹ - عدم استفاده از مزایای مضاعف : مطمئن باشید تمام خریداران و مشتریان همیشه به دنبال سود و بهره‌های اضافی هستند هر چند کوچک، سعی کنید در تبلیغاتتان از مزایایی مضاعف برای ترغیب مخاطب خود استفاده کنید.

۱۰ - کوتاه و خلاصه : هشتاد درصد از افراد فقط تیترهای بروشور‌ها، وب‌سایت‌ها و روزنامه‌ها را می‌خوانند و بنابراین خلاصه پیام خود را در تیتر‌ها بگنجانید، تیتر‌ها باید جذاب و در صورت امکان متفاوت باشند.

پنجره

موفقیت

خود را

باز کنید.

موفقیت یعنی ...

  • اراده بالا
  • مصمم در امور
  • مطابقت با شرایط
  • تحمل شکست

موفق ... دارد

  • هدف و مسیر
  • برنامه منظم
  • اراده بالا
  • همت و نشاط

همراه شماییم در ...

  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره تبلیغات
  • مدیریت تبلیغاتی
  • اجرای تبلیغ

موفقیت شما هدف ماست...
از مشاوره تا مدیریت و سپس اجرا در کنار شمائیم ...
(استفاده از محتوای این مجموعه با ذکر منبع بلامانع می باشد.)