بازاریابی موفق
بازاریابی یعنی همگراسازی همه فعالیت های شرکت در مسیر فروش بیشتر.
در واقع مهم نیست که بازاریابی را چه تعریف کنیم. مهم این است که بدانیم نمی شود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد و باز مهم تر اینکه : بازاریابی همان تبلیغات نیست! بازاریابی ارایه محصول یا خدمت مناسب در بازار مناسب با قیمت مناسب است.
بازاریابی بحثی درباره مشتریان و بازار است. یک شرکت برای آن که موفق باشد باید اهداف خود را بر روی آرزوهای مشتری و الزامات بازار تنظیم کند. بنابراین بازاریابی از این منظر یک ابزار مدیریت است.
اهداف عمومی بازاریابی عبارتند از :
▪ بهبود موقعیت شرکت در بازار
▪ افزایش رضایت مشتری
▪ تقویت چهره شرکت
▪ ارتقای سابقه شرکت
معمولا در جعبه ابزار شکلدهی به اقدامات بازاریابی نیز چهار عرصه متمایز به چشم میخورد :
سیاست محصولات و خدمات : شرکت کدام محصولات را میخواهد به طرز سودآور بفروشد و چه خدماتی میتواند آن را تامین کند؟
سیاست توزیع : اجرای سفارشهای مشتریان و گرفتن سفارشهای هر چه بیشتر
سیاست ارتباطی : بازار از محصولات و خدمات شرکت چه درسی میگیرد؟ چه چیزهایی میتواند به افزایش فروش منجر شود؟
قیمت ها و قراردادها : چه نوع قیمتهایی میتواند به افزایش سفارشات منجر شود. چطور میشود مشتریان را به پرداخت بیشتر برای کیفیت بهتر ترغیب کرد؟
در این بخش از سایت ما برای شما یک بازاریابی موفق را ترسیم نموده و شما را با این مقوله مهم آشنا می کنیم.